The Circular Challenge
T’imagines que has d’explicar un concepte? I que aquest concepte no és del tot senzill? Doncs això és el que fem a Jocs al segon.
Serem a Madrid per presentar The Circular Challenge, el darrer joc que hem dissenyat i que serveix per explicar com es pot injectar gas renovable a la xarxa generat a partir de residus urbans, industrials o de granges.
El joc ens el va encarregar Naturgy. El concepte i el game design el vam fer la Marta Masip, l’Adrià Altarriba i l’Oriol Ripoll. El desenvolupament l’ha portat a terme x-lives, un petit estudi de Barcelona amb qui hem treballat en diferents aplicacions. I del grafisme del món l’ha fet en Ruben Jiménez (en Benny Veras a Twitter, un exalumne d’Enti).
Una de les coses més complicades de crear un joc com aquest, que acompanyarà una exposició amb un contingut dens, és que ha de combinar l’equilibri entre les mecàniques de joc per tal d’aconseguir una experiència gratificant, i la informació necessària perquè els jugadors entenguin en poc temps tot el que es vol explicar.
Així que és necessari disposar dels coneixements de game design per tal de poder crear una bona experiència. Però també de l’empatia necessària perquè l’usuari, el jugador en el nostre cas, pugui fer un viatge sense sentir-se aclaparat per la informació però amb el contingut necessari per poder sortir amb els coneixements bàsics.
Ja us explicaré com ha anat la presentació.
Nota: Saber dissenyar jocs per comunicar és un aprenentatge. Tot el que sabem ho explicarem al #gamifimaster d’Enti (Universitat de Barcelona). Podeu saber-ne més seguint aquest enllaç.