Vacaciones Gamifimáster (23) – Bernard De Koven, una mirada lúdica (lúcida)

Versió en català

Aquesta imatge, com totes les de la col·lecció, demana tenir una actitud lúdica i trobar un petit personatge amagat… el veus?

Fa anys que tenia a la meva biblioteca The Well-played Game, un llibre molt interessant però que, per algun motiu em semblava una mica espès. Aquest any l’Adrià Altarriba em va regalar The infinite playground, un llibre que resulta un cant a la mirada lúdica i a tenir una actitud determinada davant la vida. Això em va reobrir la curiositat per l’autor.

Però potser la bona porta d’entada és A Playful Path, un llibre una mica naïf però que ajuda a entendre de què es parla quan es fa referència a l’actitud lúdica davant dels diferents reptes. I aquesta actitud lúdica és la necessària (combinada amb els potencials lúdics dels que parlàvem l’altre dia) per dissenyar bones experiències de joc i gamificació aplicada a l’aprenentatge.

Recursos

Un dels llibres de l’autor, una obra indispensable.

Hi ha una bona pila de recursos per descobrir aquest autor:

  • El llibre A Playful Path per descarregar (de forma legal). El web on s’allotja conté una bona pila d’articles que obren la mirada a aquesta actitud lúdica.
  • El web Deep Fun té una gran quantitat de recursos per explorar. Destaco la col·lecció de Funny Games, jocs que serveixen per dinamitzar grups. Molts d’ells, la majoria, son vells coneguts de l’educació en el lleure. Però hi ha algun que és força original o que sembla la llavor d’un altre que pot portar a terme.


Una conferència que va donar al Tedx Asheville

l #gamifimaster es el Màster en joc gamificació i tecnologia aplicats a l’educació d’Enti – UB

Pots llegir tots els articles sobre #postalesgamifimaster aquí i sobre #vacacionesgamifimaster aquí

Quieres estar al día de todos los recursos generados por la comunidad del #gamifimaster? Únete a la lista de distribución de Telegram en este enlace.

Versión en español

Esta imagen, como todas las de la colección, pide tener una actitud lúdica y encontrar un pequeño personaje escondido… ¿lo ves?

Hace años que tenía en mi biblioteca The Well-played Game, un libro muy interesante pero que, por algún motivo, me parecía un poco espeso. Este año Adrià Altarriba me regaló The infinite playground, un libro que resulta un canto a la mirada lúdica ya tener una actitud determinada ante la vida. Esto me reabrió la curiosidad por el autor.

Pero quizás la buena puerta de entrada es A Playful Path, un libro algo naif pero que ayuda a entender de qué se habla cuando se hace referencia a la actitud lúdica ante los diferentes retos. Y esa actitud lúdica es la necesaria (combinada con los potenciales lúdicos de los que hablábamos el otro día) para diseñar buenas experiencias de juego y gamificación aplicada al aprendizaje.

Recursos

Hay un montón de recursos para descubrir este autor:

  • El libro A Playful Path para descargar (de forma legal). La web donde se aloja contiene un montón de artículos que abren la mirada a esta actitud lúdica.
  • La web Deep Fun tiene una gran cantidad de recursos por explorar. Destaco la colección de Funny Games, juegos que sirven para dinamizar grupos. Muchos de ellos, en su mayoría, son viejos conocidos de la educación en el ocio. Pero hay alguno que es bastante original o parece la semilla de otro que puede llevar a cabo.
Una conferencia que dio en el Tedx Asheville

El #gamifimaster es el Máster en juego, gamificación y tecnología aplicados a la educación de Enti – UB

Puedes leer todos los artículos sobre #postalesgamifimaster aquí y sobre #vacacionesgamifimaster aquí