30è aniversari del PAC-MAN

Si senyors! En PAC-MAN ha fet 30 anys!

Aquest joc, creat per Toru Iwatani i desenvolupat per Namco, és dels primers que recordo haver jugat a l’ordinador de casa! Quin gran joc… i com enganxa!

El sorprenent del cas és que d’aquest fet, se n’ha fet ressó  el buscador Google. Aquest cercador, ha dedicat la seva pàgina inicial a aquest joc. El millor i més curiós, és que s’hi pot jugar!

Si voleu provar-ho, només heu de clicar aquí, i podreu jugar una o dues persones. En cas de ser un, heu de clicar el botó “Insert Coin” , i en cas de ser dos, l’heu de clicar dues vegades . En aquest cas, un jugador  fa servir els comandaments normals (amunt, avall, dreta i esquerra) i l’altre les lletres A, W, S i D.

Si us voleu descarregar el joc, a l’article “Resaca Pac-man: descarga, juego online y pérdidas millonarias” del bloc DDG hi trobareu com.

Algunes curiositats lligades al Pac-Man i que potser us interessen:

– El nom prové de l’onomatopeia japonesa paku (パク) que és el so que es produeix en obrir i tancar la boca. Ja ho heu provat, oi?

– Els fantasmes tenen nom: Shadow  (el vermell), Speedy (el rosa), Bashful (blau) y Pokey (taronja). En el juego original (Puck-Man), els fantasmes es deien  Akabei, Pinky, Aosuke y Guzuta.

– El videojoc té 255 pantalles. Existeix un nivell 256, però si s’hi arriba, la part dreta de la pantalla apreix distorsionada. Axò fa que sigui pràcticament “injugable”. Això passa perquè el comptador de nivell (emmagatzemant en 1 byte) arriba a 256 i el màxim que pot emmagatzemar 1 byte es 255 (es produeix un error anomenat “overflow”- “desbordament).  El programa intenta dibuixar 256 fruites, que és el que provoca la distorsió de la pantalla.

– Hi ha molta gent al llarg dels 30 anys que s’ha disfressat de Pac-Man, us en deixo una mostra:

Algunes curiositats lligades a Google i que jo desconeixia:

– Tenen un espai on recullen totes les imatges de les pàgines inicials

– Tenen una sèrie d’inicis lligats als esports olímpics d’hivern (haureu de buscar del 12 al 28 de febrer 2010)!

Ens expliqueu alguna cosa més? Teniu alguna curiositat que ensenyar-nos?

No dubteu a fer-ho!


Historia del Pacman, toda la historia de uno de los juegos mas exitosos de todos los tiempos, conoce sus creadores, el por qué del origen del juego, y toda la información sobre la Historia del Pacman.

Namco – 1980

Diseñado por Toru Iwantani

Programado por Hideyuki Mokajima y su equipo.El nombre Pacman viene de la palabra en dialecto japonés: paku-paku, que significa comer. Así el juego fue llamado “Puckman” en Japón. Pero, por la costumbre de los norteamericanos de cambiar palabras por garabatos con sólo cambiar una letra (Puck -> Fuck), se le llamó Pacman. Para darle emoción al juego, se le equipó con un poco de inteligencia artificial. Los fantasmas se agruparían y atacarían al jugador y también se dispersarían. Cada fantasma tiene su propia inteligencia artificial. Blinky (el rojo) persigue a Pacman, Pinky (rosado) se dirige hacia a una poca distancia de la boca de Pacman, el resto se mueve aleatoriamente.El juego tomó 1 1/2 años en ser terminarse, y trabajaron 5 personas en el equipo. Pacman fue el primer video-juego en ser tan popular para hombre como para mujeres.
Pacman es el juego de mejor venta de todos los tiempo, además de ser el “mono” de videojuego más famoso.
Pacman también fue el primer juego en tener un “personaje” y eso cambió la cara de los video-juegos para siempre.